Typ | ÚD |
Poskytovatel | SŽDC, ČD, MD, Armádní servisní, vlastníci |
Zdroj v ÚP | ÚAP |
Číslo jevu | 94a |
Legislativní zdroj | především zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, |
Paragraf (§) | 3, 5, 8, 9 |
URL zdroje | https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1994-266 |
Metodika např. | https://www.uur.cz/images/5-publikacni-cinnost-a-knihovna/internetove-prezentace/principy-a-pravidla-uzemniho-planovani/pap-uvod-20160902.pdf |
Vliv na ÚP text | Výrok - především kapitola D - Koncepce dopravní infrastruktury |
Vliv na ÚP grafika | Hlavní výkres, koordinační |
Limit |
2_5_101 2_5_103 2_5_102 2_5_104 2_5_121 |
Aktualizováno dne | 01. 01. 2020 |
Prvek je limitován 5 limity, které se týkají ochranných pásem drah, omezení vlastnických práv v ochranných pásmech a přípustnosti činností v ochranném pásmu.
Nejproblematičtějším limitem je limit 2_5_101, který zmiňuje prostor vymezený vzdáleností od určených objektů dráhy podle typu dráhy a dalším omezením. Vzdálenost se měří v metrech [m]. Poř. č. Typ dráhy Vzdálenosti od osy krajní koleje, lana od hranice obvodu dráhy 1. dráhy celostátní, regionální 60 30; 2. dráhy celostátní vybudované pro rychlost větší než 160 km/h a dráhy zkušební 100 3;0 3. dráhy místní a vlečky 30 ;4- 4. speciální dráhy 3;5 30 5. dráhy lanové; 10 - 6. dráhy tramvajové a trolejbusové 30c. Dále limit 2.5.102 omezuje vlastnická práva v OP dráhy s ohledem na vstup při běžné činnosti dopravce. Obdobně je vlastnické právno dotčeno v limitu 2.5.103. Limit 2.5.104 uvádí jaké stavby a činnosti lze realizovat v ochranném pásmu dráhy. Poslední dotčený limit 2.5.121 uvádí vzdálenost os kolejí speciální dráhy - prostorové nároky kolejí. Vliv těchto limitů a jeho přesnost vymezení je zásadní pro další práce v rámci ÚPD.
https://www.szdc.cz/web/guest
https://www.szdc.cz/o-nas/zeleznicni-mapy-cr
https://www.uur.cz/images/8-stanoviska-a-metodiky/od-01-01-2018/31-metodika-uap-jevy-2019-12.pdf
především z ÚAP či ÚPD - SHP, DGN ale i s ohledem na zdroj ÚPD - JPG, PDF či další
S ohledem na tvorbu DTM ČR by obsahově prvek měl v nové DTM ČR být obsažen v drážní dopravě - osa železnice, která by obsahovala kategorizaci železniční dráhy, její typ a další dostupné atributy. Dále v rámci ochranných a bezpečnostních pásem je evidováno - ochranné pásmo drážní stavby, které obsahuje geometrii, ID objektu, typ OP a popis OP.
Tato stránka používá cookies pro správnou funkčnost a zlepšení našich služeb.